Soutěž Zlepši si techniku

18. 3. v  9 – 14 hod, aula VŠB-TUO

Soutěž v popularizaci přírodních věd a techniky.

Vytipujte ve vašich hodinách nebo v třídních a školních kolech nadějné popularizátory vědy a přihlaste je do soutěže. Ať už své představení natočí na video, anebo vystoupí naživo před publikem na univerzitě!

Finále soutěže: 18. 3. 2025 v 9 – 14 hodin, Univerzitní aula, učebna UA2

VŠB – Technická univerzita Ostrava, 17. listopadu 15, Ostrava-Poruba, zastávka tram Hlavní třída, autobusové zastávky U Nemocnice nebo Studentská.

Pokud ještě nejste, zaregistrujte se, prosím, a přihlaste svou školu a přibližný počet studentů do 30. 1. 2025.

ZADÁNÍ:

Vysvětli publiku jakékoliv téma z přírodních věd a techniky (matematika, fyzika, chemie, biologie, astronomie, ekologie, elektrotechnika, robotika, energetika…). Předveď názorný výklad, pokus, popiš exponát, představ svůj vynález. Pokud se ti podaří pro svůj obor nadchnout ostatní, vyhraješ.

Ale pozor – na své vystoupení máš jen 4 minuty!

 

KATEGORIE: jednotlivci a týmy (2-5 členů)

1. kategorie – žáci druhého stupně ZŠ a nižšího gymnázia

2. kategorie – žáci SŠ

 

FORMA SOUTĚŽE:

A) Prezenční 

Během ledna a února proběhnou třídní a školní kola u vás ve škole. Pedagogové vyberou jednotlivce nebo týmy s největším počtem bodů, kteří postoupí do finále. Jmenný seznam finalistů nám, prosím, pošlete do 3. 3. 

Sejdeme se osobně 18. 3. v Univerzitní aule VŠB-TUO.

Soutěžící předstoupí před publikum v kostýmu nebo bez něj, s pomůckami, které si přinesou s sebou. Na pódiu bude pro všechny k dispozici stůl a flipchart s fixami, připojení k elektrické energii, detail budeme snímat kamerou a promítat na plátno.

Porota u vystoupení hodnotí celkový dojem, srozumitelnost a věcnou správnost, originální přístup, schopnost zaujmout publikum. Soutěžící budou připraveni reagovat na dodatečné dotazy poroty nebo diváků.

Tentýž den porota jednotlivá představení vyhodnotí a výherce odměníme krásnými cenami!

B) Korespondenční 

Určeno pro zájemce vzdálenějších škol nebo pro ty, kterým tento způsob prezentace více vyhovuje.

4 minutová videa posílejte nejpozději do 3. 3. 2025 např. přes úschovnu na adresu popularizace@vsb.cz. V průvodním e-mailu uveďte název videa, své jméno, kontaktní e-mail, školu, třídu.

 

Prosím, prostudujte  Pravidla soutěže ZST 2025

Do 3. 3. 2025 pedagogové pošlou Seznam žáků postupujících do finále_ZST 2025

Účastníci finále pošlou nebo přinesou s sebou Souhlas zákonného zástupce_soutěž ZST

 

Bližší informace se dozvíte po přihlášení
Přihlásit se
Souhlas s používáním cookies

Cookies jsou malé soubory, které se dočasně ukládají ve vašem počítači a pomáhají nám k lepší uživatelské zkušenosti na našich stránkách. Cookies používáme k personalizaci obsahu stránek a reklam, poskytování funkcí sociálních sítí a k analýze návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních sítí, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb.

Ze zákona můžeme na vašem zařízení ukládat pouze soubory cookie, které jsou nezbytně nutné pro provoz těchto stránek. Pro všechny ostatní typy souborů cookie potřebujeme vaše svolení. Budeme vděční, když nám ho poskytnete a pomůžete nám tak naše stránky a služby zlepšovat. Svůj souhlas s používáním cookies na našem webu můžete samozřejmě kdykoliv změnit nebo odvolat.

Jednotlivé souhlasy
Nezbytné cookies

Nezbytné soubory cookie pomáhají učinit webové stránky použitelnými tím, že umožňují základní funkce, jako je navigace na stránce a přístup k zabezpečeným oblastem webové stránky. Bez těchto souborů cookie nemůže web správně fungovat.

Statistické cookies

Statistické cookies pomáhají provozovateli stránek pochopit, jak návštěvníci stránek stránku používají, aby mohl stránky optimalizovat a nabídnout jim lepší zkušenost. Veškerá data se sbírají anonymně a není možné je spojit s konkrétní osobou.

Marketingové cookies

Marketingové cookies shromažďují osobní údaje o uživateli z marketingového hlediska. Např. shromažďují informace za účelem přizpůsobení nabízené reklamy zájmům zákazníka, propojení se sociální sítí atd.