Cíle:
• Analyzovat úroveň spokojenosti studentů, pedagogů a rodičů s danou střední školou.
• Identifikovat případné rozdíly ve vnímání kvality školy mezi těmito skupinami.
• Získat zpětnou vazbu pro možná zlepšení v různých oblastech provozu školy.
Metody:
• Vytvoření samostatných dotazníků pro studenty, pedagogy a rodiče, zaměřených na jejich pohled na kvalitu školy.
• Dotazníky by měly obsahovat otázky týkající se různých aspektů školního prostředí, vzdělávacího procesu a komunikace mezi účastníky.
• Použití škálovacích otázek (např. od 1 do 5) pro kvantitativní hodnocení.
• Zajištění reprezentativního vzorku studentů, pedagogů a rodičů ze zkoumané školy.
• Určení počtu respondentů pro každou skupinu, aby výsledky měly relevantní vypovídající hodnotu..
• Rozdání dotazníků studentům ve třídách, rodičům přes e-mail nebo na schůzkách, a pedagogům prostřednictvím interních komunikačních kanálů.
• Analýza kvantitativních dat z dotazníků pomocí statistických nástrojů (např. průměr, medián, směrodatná odchylka).
• Porovnání výsledků mezi skupinami (studenti, pedagogové, rodiče) prostřednictvím vhodných statistických testů (např. ANOVA, t-test).
• Zhodnocení výsledků v kontextu cílů výzkumu.
• Identifikace potenciálních oblastí zlepšení a formulace doporučení pro školu.
• Sestavení stručné zprávy obsahující shrnutí cílů, metody, výsledky a doporučení.
Tímto způsobem lze systematicky získat a analyzovat data o spokojenosti různých skupin účastníků výukového procesu a identifikovat případné oblasti, které by mohly být realizovány pro zlepšení celkové kvality školy.
Mentorky: Ing. Zdeňka Hobruckerová, Ph.D. a Ing. Tereza Smajdorová, Ph.D.
Kontakt: tereza.smajdorova@vsb.cz