Cíle:
• Provést detailní analýzu ŠVP dané školy.
• Identifikovat požadavky zaměstnavatelů v příslušném odvětví.
• Identifikovat případné rozpory nebo nedostatky a navrhnout doporučení pro přizpůsobení školního vzdělávacího programu potřebám pracovního trhu.
Metody:
• Analýza ŠVP a plánů výuky v rámci relevantního vzdělávacího oboru.
• Hodnocení, zda jsou vzdělávací cíle a obsah výuky v souladu s aktuálními potřebami a trendy v daném odvětví.
• Vytvoření dotazníku s otázkami týkajícími se očekávání a požadavků zaměstnavatelů na absolventy daného oboru.
• Distribuce dotazníků mezi relevantními zaměstnavateli a sběr odpovědí.
• Analýza kvantitativních dat z dotazníků pomocí statistických nástrojů pro identifikaci hlavních trendů a rozdílů.
• Porovnání získaných informací z analýzy vzdělávacího programu se zjištěními z dotazníkového šetření.
• Identifikace případných disproporcí mezi výukou a očekáváními zaměstnavatelů.
• Založeno na výsledcích analýzy a srovnání, formulace konkrétních doporučení pro přizpůsobení školního vzdělávacího programu podle potřeb pracovního trhu.
• Sestavení stručné zprávy obsahující shrnutí cílů, metody, výsledky a doporučení, včetně případných návrhů na změny ve školním vzdělávacím programu.
Tímto způsobem lze systematicky vyhodnotit shodu mezi obsahem výuky a očekáváními zaměstnavatelů v daném odvětví a případně navrhnout úpravy školního vzdělávacího programu pro zlepšení připravenosti studentů pro pracovní trh.
Mentorky: Ing. Zdeňka Hobruckerová, Ph.D. a Ing. Tereza Smajdorová, Ph.D.
Kontakt: tereza.smajdorova@vsb.cz